Nem lehet eleget mondani, hogy a gerincet mozgatni kell, még ha kialakult sérv is van, mert ha nem mozogsz, az nem fog segíteni.
Éppen ma mesélte valaki saját történetét. Évekig nem törődött a fájdalommal, inkább igyekezett a mindennapi mozgásnál elkerülni, kompenzálni. Ebből állt az élete,hogy kikerülje a fájalmat. Nem gondolta, hogy komoly baj lehet, míg egyszer csak a műtőasztalon találta magát… Azóta sokat foglalkozik gerince egészségével, gerincjógára és integrált manuális terápiára – egyéni kezelésre is jár és tényleg minden elismerésem az övé, mert mindent megtesz, amit csak lehet, hogy egészséges maradjon.

Egyszerű dolgokkal mi is sokat tehetünk a gerinc egészségének megőrzése érdekében… Egészséged a Te kezedben van, sokkal inkább, mint azt gondolnád.
Mit tehetsz?

– Elsősorban ne ülj egész nap!
– Sétálj dinamikusan legalább napi 15-20 percet!
– Mozogj többfélét, kísérletezz bátran!
– Gerincjógázz hetente kétszer, háromszor!
– Reggel-este mozgasd át a tested!
– Kelj fel a monitor elől óránként és nyújtózz jólesően!
– Tölts el napi 8 órát fekvő helyzetben, pihenj eleget!

Ezek az egyszerű dolgok rengeteget segítenek, próbáld ki és változtass minél hamarabb, akár ha a legenyhébb jelét is érzed gerinced mozgástartományának beszűkülésének vagy kialakulóban lévő fájdalomnak!

Réka, 2019. 07. 01.