Keresed a Csendet, a Megnyugvást?
Nem tudod, hogyan birkózz meg a Benned felgyűlt feszültséggel?
Talán alvásproblémával, szorongásos tünetekkel, pánikbetegséggel küzdesz?

Várunk szeretettel Stresszoldó Jógaóránkra!

Szabó Réka jógaoktató

A mindennapokban különböző stresszhatások érnek, de ezek nagyobb része nem a jótékony hatású, ami tettekre sarkall. Időnk nagy részében általában ülőmunkát végzünk, így a stressz is legfőképp mentális szinten jelentkezik. Ahhoz, hogy ezt oldani lehessen, szükség van a fizikai stressz megélésére, mert csak így kerülhet az elme és a test egyensúlyba.

Az órán a Hatha Jóga eszközeivel dolgozva lehetővé válik az alapvető egészségi állapot javítása, és a pszichés egyensúly megteremtése is.

A fizikai gyakorlás során előtérbe kerülnek a dinamikus, erőkifejtést igénylő gyakorlatok, valamint a nyakizmokban, a vállakban, gerincben és a csípőben is megjelenő feszültségeket oldó mozdulatok, melyek ellensúlyozzák az ülőmunka, a feszített élettempó és a mindennapos stressz káros hatásait.

Az ismétlődő, energikus gyakorlatok segítenek levezetni testi szinten is a felgyülemlett feszültséget, az ezt követő kitartott nyújtások pedig lecsendesítik az elmét, oldják a mélyebben megbújó feszültségeket, blokkokat, fejlesztik a koncentrációt és az Önismeretet, és hozzájárulnak a finomabb testérzetek megtapasztalásához.

Az órán egy hagyományos Hatha gyakorláshoz képest még nagyobb hangsúlyt kap a Meditáció, a Légzés és a Relaxáció, ezzel beindulnak az egész test és az idegrendszer regenerálódási folyamatai.

A rendszeres gyakorlással külső-belső egyensúlyra teszünk szert, harmonikusabbá válik a kapcsolatunk Önmagunkkal és a környezetünkkel, hatékonyabban, könnyedebben kezelünk addig kihívást jelentő helyzeteket. Valahogy minden a helyére kerül.

A Stresszoldó Jóga foglalkozás felépítése

  • Aktív bemelegítés, a test átmozgatása
  • Ászananák (testgyakorlatok) dinamikus váltakozása, összhangban a légzéssel, így harmonizálva a testet és az elmét.
  • Nyújtások, légzőgyakorlatokkal kombinálva: hosszabban kitartott passzív pózok és beleengedések túlsúlya, kifejezetten a feszültség oldására, a szorongás csökkentésére.
  • 10-15 perc meditáció, légzés
  • Levezetés (hosszabb, mély relaxáció, a test szisztematikus ellazítása)

Stresszoldó jóga órák

Stresszoldó jóga: Szerda

Nézd meg az órarendet és gyere! Szeretettel várunk!

Képgaléria