Az Astanga Vinyásza jógát Sri.K.Pattabhi Jois tette népszerűvé, aki Sri Krishnamacharya tanítványa volt. A vinyásza rendszer lényege, hogy minden ki- és belégzésre egy adott mozdulatot végzünk és az egyes ászanákban legalább 5 légzésig maradunk. Az Astanga Vinyásza jógát Sri.K.Pattabhi Jois tette népszerűvé, aki Sri Krishnamacharya tanítványa volt. A vinyásza rendszer lényege, hogy minden ki- és belégzésre egy adott mozdulatot végzünk és az egyes ászanákban legalább 5 légzésig maradunk.

A rendszer alapja a trisztána, vagyis a figyelem három fókusza:

  • 1. Légzés (udzsáji)
  • 2. Bandha (energetikai zárak a testben)
  • 3. Tekintet (dristi)

Az Astanga Vinyásza rendszerében hat ászanasorozatot gyakorolhatunk. Ezek úgymond kötött sorozatok, vagyis az ászanák előre meghatározott sorrendben követik egymást. Az első sorozat a jóga csikitsza, vagyis jógaterápia.

A kezdő astanga órákon megismerkedünk az alapokkal. Megtanuljuk az udzsáji légzést, tudatosítjuk a belső zárakat a testben és megismerkedünk az ászanákkal az első sorozat feléig, vagyis a navászanáig (csónakpózig), ezután áttérünk a levezető ászanákra, majd az órát relaxációval zárjuk.

Az órák vezetettek, de fokozatosan haladunk a tradicionális Mysore-stílusú gyakorlás felé, amikor mindenki a saját ritmusában gyakorol, így az oktató egyénre szabva tud segíteni a gyakorlóknak.

Astanga jóga órák

Kezdő Astanga jóga: Szerda, Szombat

Nézd meg az órarendet és gyere! Szeretettel várunk!