Fapóz

Jógázz velünk! – Vriksasana: Fapóz

Szeretnéd otthon (is) biztonsággal gyakorolni kedvenc ászanádat vagy megpróbálnád felépíteni azt a pózt, ami kihívást jelent? Irány a jógaszőnyeg, és kövesd lépésről-lépésre a leírásokat!

Vriksasana – Fapóz


1. Kiindulóhelyzet: Tadasana, zárt állás. A combizmok és a farizmok tónusosak, a térdkalácsok felhúzva, vállak hátraforgatva és leengedve. A has aktívan megtartott, enyhén behúzva a köldök. A gerinc hosszú, az áll párhuzamos a talajjal. A kézujjak lefelé nyújtóznak.

2. Fokozatosan helyezd át a testsúlyodat először a jobb talpadra. Három talppontot kell stabilnak érezned a talajon: kislábujj alatti pont, nagylábujj alatti pont és a sarok pontja. Kezdd el elemelni a bal lábad a talajról, közben próbáld tartani az egyensúlyi helyzetedet. Ha még azt érzed stabilnak, nyugodtan maradjon akár a bal lábujjakon a támaszték.

3. Forgasd kifelé a bal combod, törekedj kifelé a bal térdeddel, így kezdd el nyitni a csípődet, A bal talpat helyezd el a jobb láb belső oldalán olyan magasan, ahol még stabilnak érzed. Akár a boka fölött, akár a lábszáron, akár a combtőnél. Arra figyelj, hogy a jobb térdre ne támaszd a lábad.

4. Tartsd az egyensúlyi helyzetet. Ebben segíthet, ha kinézel egy fix pontot magad előtt a talajon, nem túl közel. A karokkal nyújtózz a törzs mellett, a kézujjak is legyenek aktívak. Ha mennél tovább, elkezdheted felépíteni a kéztartást.

5. Zárd a tenyereket a mellkasod előtt imatartásban.

6. Nyújtózz felfelé a karokkal, közben távolítsd a vállaidat a füleidtől. Nyisd a mellkast, a lapockáidat simítsd a hátadba.

7. A teljes fapózhoz széttárhatod a karokat a fejed fölött, és Chin-mudrában zárhatod a hüvelyk- és mutatóujjakat.
Minden belégzéssel finoman nyújtózz a fejtetővel az ég felé, kilégzéssel nyisd a csípőt, nyújtózz lefelé a farokcsontoddal.


Tartsd ki a pózt legalább 5-7 légzésen keresztül, majd építsd fel a másik oldalra is az ászanát.

Jógázz velünk, Fapóz

Ha szeretnéd, magad elé képzelhetsz egy fát, amellyel szívesen azonosulnál: a talpadon keresztül stabil gyökereid vannak, és ez az apró elmozdulások, lengedezések, áramlások közepette is szilárdan tartja a törzsedet.